صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 13

موضوع: آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

  1. Top | #1

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    چطور بهترین شوهر دنیا باشیم‌؟
    همشهري:جدي گرفتن ده توصيه ساده، شما را به بهترين شوهر دنيا براي همسرتان تبديل مي‌كند.
    اگر شما هم از آن دسته آقایانی هستید که خود را در کار و مشکلات روزانه غرق کرده‌اید‌، بهتر است چند دقیقه‌ای دست از سر قبض‌های پرداخت نشده آب‌، برق و گاز‌....و قسط‌های عقب مانده شهریه بچه‌ها بردارید‌ و فقط با برداشتن 10 گام ناقابل‌، مثل همیشه برای همسرتان بهترین شوهر دنیا باشید‌:


    گام 1. خانم‌ها مقدم‌اند‌!
    برای یک بار هم که شده دنیا را از چشم همسرتان ببینید‌. شاید تا به حال اصلاً به این موضوع توجه نکرده باشید که ممکن است خدای نکرده علایق و خواسته‌های خانم‌تان با علایق شما کاملاً متفاوت باشد‌! اما حالا وقتش شده که به قول معروف‌، چشم‌هایتان را بشویید و جور دیگر ببینید‌.

    گام 2. خواباندن بچه‌ها هم لذتی دارد‌، امتحان کنید
    هفته‌ای یکبار به همسرتان مرخصی بدهید و وظیفه خواباندن بچه‌ها را شما به عهده بگیرید‌، تا حداقل خانم‌تان یک ساعت سرو صدای بچه‌ها را فراموش کرده و با خیال راحت این وقت را برای خواندن کتاب‌، انجام کارهای شخصی عقب‌افتاده و یا حتی برای گشت زدن در اینترنت اختصاص دهد‌. مطمئن باشید با این کار دعای خیر همسرتان همیشه پشت سر شما خواهد بود‌.

    گام 3. عذرخواهی هم کلمه مفیدی است‌!
    در این یک مورد با شما همدردی می‌کنیم‌، چون به همان اندازه که عذرخواهی از طرف مقابل ساده به نظر می‌آید‌، احتمالاً به همان اندازه هم برایتان سخت‌ترین کار روی زمین خواهد بود‌. اگر تا به حال متوجه شده باشید ازدواج شباهت زیادی به مسابقه دوی ماراتن دارد‌، چرا؟

    از این جهت که هر چقدر در بگو‌مگوهای خانوادگی زود از کوره در بروید‌، زودتر از پا می‌افتید و ادامه زندگی زناشویی برای شما سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر می‌شود‌.
    اما فقط کافیست یکبار هم که شده با قضیه جور دیگری برخورد کنید‌، رفتار آرام و متانت‌آمیز بهترین مسکن برای آرام کردن موقتی تنش‌های رفتاری است‌، اما اگر احیاناً شما مقصر بودید‌، می‌توانید تنها با به زبان آوردن یک عذرخواهی ساده پرچم صلح را به همسرتان نشان داده و اجازه ندهید دلخوری پیش آمده بزرگ و بزرگتر شود‌.
    گام 4. از همسرتان برای اینکه شما را تحمل می‌کند تشکر کنید
    شاید حتی خواندن این گام هم به مذاقتان خوش نیاید‌، چه رسد به عمل کردن به آن‌. اما منظور ما این نیست که در مقابل همسرتان بنشینید و در حالی که لیستی از اشتباهات خود تهیه کرده‌اید‌، مورد به مورد را شرح داده و به‌خاطر آنها عذرخواهی کنید‌.

    نه‌! مسلماً برای هر مردی پیش آمده که قول و قرارهایش را فراموش نماید یا با دیدن دوستان خود آن‌چنان زمان و مکان را گم کند که ساعت‌ها همسرش را چشم انتظار نگه دارد‌. اما همین اندازه که به او بگویید زندگی کردن با شما چندان هم کار ساده‌ای نیست و به‌خاطر صبر و تحمل همسرتان از او تشکر کنید‌، کفایت می‌کند‌.
    گام 5. کمی ‌و فقط کمی ‌از ریخت و پاش‌های خودتان را جمع کنید
    باور کنید آسمان به زمین نمی‌آید اگر استکان چای قند پهلوی آخر شب‌، یا لیوان چایی صبحانه خود را از کف اتاق و یا از روی میز صبحانه به سینک ظرفشویی انتقال دهید‌. از ما به شما نصیحت‌، تحقیقات نشان داده استکان چای یکی از معضلات زندگی مشترک و عامل بسیاری از جدایی‌ها بوده‌!!

    گام 6. برای با هم بودن زمان بگذارید
    شما هم از آن دسته افرادی هستید که با شنیدن نام دوران نامزدی به یاد شام‌های خاطره انگیزی می‌افتید که در یک رستوران دنج خورده‌اید‌؟ چه اشکالی دارد اگر حتی با وجود داشتن دو فرزند برای گذاشتن قرارمدارهای این‌چنینی باز هم زمانی را معین کنید‌؟! می‌توانید بچه‌ها را نزد یکی از دوستان خود بگذارید و مثل آن روزها فقط برای با هم بودن شام را بیرون از خانه صرف کنید‌.

    گام 7. آراسته و خوش تیپ باشید
    سعی کنید همیشه به آراستگی و مرتب بودن ظاهر خود اهمیت دهید‌. این برای خانم‌ها نکته مهمی‌ است‌.

    گام 8. شما هم به تمدد اعصاب نیاز دارید
    گاهي وقت‌ها شرایطی را ایجاد کنید که برای چند ساعتی کمی‌ از محیط خانواده و مسئولیت‌های خود فاصله بگیرید‌. مثلاً با دوستانتان به کوه بروید و یا به ورزش‌های مورد علاقه‌تان بپردازید تا شادی و نشاط و آرامش باعث تجدید نیروی از دست رفته‌تان شده ‌و وقتی به خانه بر‌می‌گردید‌، به مردی ایده‌آل برای زندگی تبدیل شده باشید‌.

    گام 9. مسئولیت تصمیمات خود را شخصاً به عهده بگیرید
    هیچ وقت و در هیچ شرایطی از پذیرش عواقب تصمیمات خود شانه خالی نکنید‌. اگر شما به هر دلیلی نمی‌توانید دعوت پدر و مادر‌تان را برای مهمانی شب جمعه قبول کنید‌، خودتان گوشی تلفن را برداشته و به آنها اطلاع دهید‌. هیچ وقت مسئولیت چنین کاری را به گردن همسرتان نیندازید‌.

    گام 10. فراموش نکنید روزی شما هم فرهاد کوه‌کن بودید
    یادتان می‌آید قبل از ازدواج چقدر به رفتارها و حرکات خود توجه داشتید و چقدر سعی می‌کردید با پرستیژ و تاثیرگذار باشید‌؟! اما احتمالاً دیگر مدت‌هاست که خبری از آن فرهاد کوه‌کن نیست و او هم در میان روزمره‌گی هر روزه‌تان گم شده‌.

    اما هنوز هم دیر نشده از همین امروز هر کاری که می‌توانید برای گرم کردن آتش زندگی‌تان انجام دهید‌، کاری کنید تا مثل گذشته همسرتان را تحت تاثیر قرار دهید و از بودن در کنار یکدیگر راضی باشید‌.



    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  2. تشكرها 10

    chaji (06-10-2010), Naser (18-04-2010), parsa (23-04-2010), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (09-11-2010), نوای عشق (18-04-2010), نرگس منتظر (06-02-2011)

  3.  

  4. Top | #2

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    در انتخاب همسر باید چه ویژگی هایی را در فرد مقابل پی گیری کنیم ، یا بهتر بگوییم به عدم وجود چه ویژگی هایی مطمئن شویم ؟
    خیلی از ما با دارا بودن چند ویژگی مثبت ، او را از داشتن ویزگی های منفی اما مهم، مبری می دانیم . غافل از آنکه در اکثر اوقات وجود بیش از حد یک حسن مثل سخت کوشی راه را برای خارج شدن از حد اعتدال مهیا می سازد و ما را از عدم حضور احساس در روابط آزرده می سازد. در این مقاله قصد داریم شما را با شوهرانی آشنا کنیم که عشق را در زندگی کمرنگ می کنند.
    شوهرهایی که تعصب بی جا را با غیرت اشتباه گرفته اند
    خانمش را چون یک شیء می پندارد. به نام دوستی و عشق، او را با توهمات خود زندانی کرده و قوانین ممنوعیت را برای همسر خود وضع می کند. مثلا: جواب دادن به تلفن ممنوع، رفتن به خانه پدر و مادر ممنوع، سرزدن به دوستان ممنوع، درس خواندن و دانشگاه رفتن ممنوع، داشتن شغل ممنوع، خندیدن با صدای بلند در محیط خانواده و محارم ممنوع،بیرون رفتن از منزل ممنوع ... .

    شوهرهای سلطه جو، زورگو و کنترل کننده!
    چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرشان می گیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می شناسند. از تصمیم های مهم و کلی تا جزئی ترین مسائل باید زیر نظر آنها و به فرمان آنها باشد. به عنوان مثال بعضی از اعمال مستبدانه این آقایان عبارتست از: تصمیم در انتخاب محل زندگی به تنهایی، تصمیم گیری در مورد فرزند داشتن، تصمیم در مورد رفت و آمد و میهمانی رفتن، تصمیم در ارتباط یا قطع رابطه با بعضی از فامیل یا دوستان از روی دل خودشون، تصمیم گیری در مورد شغل خانم، تصمیم گیری در مورد رشته تحصیلی و محل تحصیل همسرشان بدون توجه به نظر او، انتخاب رنگ پرده ، در اختیار گرفتن و به نام زدن سند شش دانگ ریموت تلویزیون و ویدئو، انتخاب و تماشای برنامه های مورد پسند خود از تلویزیون بدون توجه به خانواده و همسرشان، دستور به خانمشان در مورد چگونه فکر کردن، چگونه حرف زدن، و چگونه رفتار کردن.
    چنین شوهرانی حق انتخاب را به کلی از همسرشان می گیرند و این حق انتخاب را فقط برای خود به رسمیت می شناسند.
    شوهران بی مسئولیت؟!
    این شوهران فراموش کرده اند که مراحل نوزادی، نوباوگی، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته و فرد بالغی شده اند و ازدواج کرده اند. خانواده تشکیل داده اند و صاحب فرزند شده اند. لذا در تصمیم گیری ، اجرا، و پاسخگویی نسبت به وظایف و مسئولیت های منزل، خود را عقب کشیده اند و چون حبابی خود را رها کرده اند. هنوز در پی لذت طلبی انفرادی خود هستند. اینها برنامه ها و دل مشغولی های خود را بدون توجه به خانواده و همسرشان دنبال می کنند. به دنبال تفریحات، مسافرت ها، کوهنوردی، فوتبال، استراحت، خواب، تلویزیون و فیلم و سینما، دوستان و کارهای انفرادی مربوط به خود هستند. آنها همیشه چون میهمانی بر سر سفره آمده، اگر وقت کنند در منزل حضور می یابند . رنجهایشان را به خانواده می ریزند و لذتهایشان را بیرون از خانواده تقسیم می کنند. این افراد گاهی تصور می کنند با دادن پول زیاد به خانواده می توانند، آنها را رها کنند و نسبت به تعهد در قبال همسر و تربیت فرزندان شانه خالی می کنند.

    شوهران بی احساس و سخت کوش
    برای این شوهران زندگی یعنی کار، کار یعنی زندگی و اینها همه یعنی پول. این شوهران خلاء وجودی خود را فقط با پول و کار پر می کنند. به بهانه های مختلف مثل داشتن و ...، اکثر اوقات خود را از صبح تا آخر شب و حتی تعطیلات، به دنبال کار هستند و گاهی بهانه های انسان دوستانه و خدمت به خلق را پیش می کشند. اینها از منزل ، همسر و فرزندان خود، ابتدا به صورت فیزیکی دور می شوند و کم کم از نظر احساسی و عاطفی و ذهنی فاصله می گیرند . این آقـایان به همه مردم خدمـت می رسانند و با آنها هستند به غیر از همسر و خانواده.
    مردان دیگری را نیز می توان در این طبقه قرار داد. آنهایی که شاید این همه مشغله نداشته یا از محیط خانواده دور نیستند، ولی از نظر عاطفی ، احساسی و ذهنی فاصله زیادی از جو خانواده پیدا کرده اند. آنها هم احساسی ، همدلی ، همدردی با همسر را نیاموخته اند. حرف زدن برای آنها سخت تر از بلند کردن خودرو توسط قویترین مردان است. وقتی آنها یک جمله 3 کلمه ای به زبان می آورند، همسر آنها، به شدت ذوق زده شده و آن روز را در همه سال جشن می گیرند . اگر خانمشان با آنها صحبت کند، در حال دیدن تلویزیون هستند، یا در حال تعمیر وسایل منزل می باشند، و حتی زحمت تغییر جهت نگاهشان را به طرف خانمشان ، نمی کشند. گوش شنیدن ندارند، و این کار هم برای آنها مثل شکافتن اتم و آزاد سازی انرژی هسته ای هست. این مردان مهارت های گوش دادن، مهارتهای ارتباطی، مهارتهای هم حسی را یاد نگرفته اند یا تمرین نکرده اند و یا انگیزه ای برای انجامش ندارند.
    برای این آقایان، سخن محبت آمیز و عاشقانه، و نگاه دلبرانه به خانمشان، افسانه ای خیالی و بی فایده است. یک تلفن از محل کار به خانم، یک دسته گل، یک نامه عاشقانه ، و یک همدلی به گاه نگرانی و بیماری؛ از آرزوهای هرگز برآورده نشده همسر این دسته از آقایان است.
    سخن محبت آمیز و عاشقانه، و نگاه دلبرانه به همسرشان افسانه ای خیالی و بی فایده است.

    شوهران وابسته و غیر مستقل؟!
    این آقایان به علت اینکه از بچگی تحت چتر حمایتی شدید پدر و مادر خود قرار داشته اند و همیشه والدینشان برای آنها تصمیم گرفته اند، وابسته ، ترسو و دمدمی مزاج و بچه صفت تربیت شده اند. آنها همین طور که بزرگ شده اند به جای اینکه روز به روز مستقل تر شوند، روز به روز وابسته تر شده اند. هنگام ازدواج نیز نمی خواهند در این وضعیت تغییری ایجاد کنند. هنوز هم دستورات و تصمیم گیری های مهم زندگی زناشویی را از والدین خود اخذ می کنند. مرزهای خانواده توسط این شوهران گسسته شده و مسائل محرمانه و خصوصی خانواده به راحتی به بیرون از خانواده منتقل می شود و افراد دیگر هم به خود اجازه می دهند در مسائل خانوادگی اینگونه شوهران دخالت کنند.

    شوهران کمالگرا و خسیس
    این آقایان شخصیت وسواسی دارند. معیارهای نانوشته ای در ذهن خود ترسیم می کنند و آن را وحی منزل و تخلف ناپذیر تصور می کنند. به جزئیات زندگی زیاد کار دارند و گیر می دهند. برای هر چیز کوچکی در خانواده نظر می دهند. همیشه ترس از آینده دارند، اعتماد به نفس پائین ، و ایده آلی خواهی از مشخصات دیگر اینهاست. با خسیس بودن و پس انداز افراطی سعی در آرامش خاطر خود دارند. همواره امروز را فدای فردا می کنند. و فردای آنها که باعث نگرانیشان بود، هرگز نمی آید. حسرت تفریح ، مسافرت ، لباس نو، میهمانی را به سادگی و با بهانه های مختلف، بر دل زن و بچه خود می گذارند. توقع زیادی از همسرشان دارند ، انتظار بی عیب و نقص بودن خانم خود را داشته و نقاط مثبت همسرشان را نمی بینند.
    www.aghlam.com

    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  5. تشكرها 7

    chaji (06-10-2010), parsa (10-05-2010), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (09-11-2010), نرگس منتظر (06-02-2011)

  6. Top | #3

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    zangooleh پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    روحیه مردان از زنان حساس‌تر است


    محققان استرالیایی اعلام کرده‌اند که نه تنها مردان بیش از زنان از روحیه حساسی برخوردارند بلکه بیشتر دچار توهمات روحی و اختلالات شخصیتی می‌شوند.
    به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از کی‌اس‌ال نیوز، مردان با وجود اینکه از قدرت جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند اما نسبت به زنان از روحیه حساس‌تری برخوردار هستند و در مواجهه با مشکلات زندگی بیشتر دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند.

    این تحقیق مشخص کرده که زنان و مردان از زمان کودکی تا کهن‌سالی بارها و بارها دچار شکست‌هایی بزرگ در زمینه‌های اقتصادی و خانوادگی می‌شوند اما این مردان هستند که بیشتر دچار مشکلات روحی می‌شوند و زنان سریع‌تر به زندگی عادیشان ادامه می‌دهند.
    در نتایج این تحقیق این نکته ذکر شده است که زنان در رویارویی با مشکلات زندگی به راحتی گریه می‌کنند و بخش زیادی از ناراحتی‌ها و مشکلاتشان را با رختن اشک تحمل می‌کنند اما مردان ریختن اشک را عملی اشتباه و عامل ضعف می‌دانند و گاه نمی‌توانند حجم غم و اندوه ناشی از مشکلات را تحمل کنند و بیمار می‌شوند.
    این محققان بر این باورند که والدین و جامعه می‌بایست به کودکان پسر نیز مانند دختران گریه کردن را آموزش دهد تا مردان نیز در سنهای مختلف در مواقع لزوم با استفاده از اشک ریختن جلوی بروز بیماری‌های روحی و اختلالات شخصیتی را سد کنند.



    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  7. تشكرها 5

    chaji (06-10-2010), فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* (09-11-2010), نرگس منتظر (06-02-2011)

  8. Top | #4

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    شما لزوما لازم نیست با قدرت نمایی و خشونت در محیط خانه به همسر و فرزندان تان ثابت کنید که مرد خانه هستید . شما می توانید با رعایت اصول ساده ای نه تنها محیط خانه را آرام کنید بلکه اعتبار و مردانگی بیشتری برای خود به ارمغان بیاورید . نکته مهم این است که فراموش نکنید که شما اکنون همسر و شریک زندگی دارید نه آنکه صاحب زن شده اید .

    ******
    رعایت توصیه های زیر بسیار ساده است :

    1– در مقابل همسر خویش، گرفتاری‎های روزانه و حوادث تلخ و ناگوار زندگی را با اخم و چهره عبوس مطرح نكنید.
    2– هدیه دادن مهر و محبت را زیاد می‎كند؛ به مناسبت‎های مختلف برای همسر خود هدیه‎ای هرچند كوچك خریداری و با چهره‎ای شاد و خندان به او تقدیم كنید.
    3– چنانچه كمبودی در منزل مشاهده می‎شود، باكمال محبت و خوشرویی تذكر دهید.
    به بستگان همسر خود مانند: پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام كنید.

    4– در حضور همسر خود، به هیچ وجه از زنان دیگر تمجید نكنید و توانایی‎های آنها را به رخ وی نكشید.
    5– به بستگان همسر خود مانند: پدر و مادر و سایراقوام وی احترام بگذارید و برای دعوت آنان به خانه خود قبل از همسر خود اقدام كنید.
    6– هیچ وقت از معاشرت همسر خود با بستگان صالحش جلوگیری نكنید و در معاشرت و دید و بازدید با بستگان وی پیشقدم باشید.
    علی علیه السلام فرمود : همواره با زنان مدارا کنید و با آنان به نیکی سخن گویید تا آنان نیز سخن نیکو بگویند .

    7– با بستگان خود نزد همسرتان درگوشی و نجوا نكنید.
    8 – هیچ گاه همسر خود را به ویژه نزد بستگانش تحقیر نكنید؛ توهین و بی احترامی به همسر از صفا و صمیمیت در زندگی زناشویی می‎كاهد.

    9 – هیچ‎ گاه خود را برتر از همسر خود معرفی نكنید. سعی كنید ” من ” و ” تو ” در زندگی زناشویی نباشد كلمه ” ما ” زندگی را گرم و لذتبخش می كند.
    10-وقتی كه همسر شما عصبانی است او را با مهر و محبت آرام كنید.
    11– برای رفتن به مهمانی و گردش سعی كنید همراه فرزندان و همسر خود باشید و پیشنهاد همسر خود را در این مورد به علت كار و خستگی رد نكنید.
    كمك كردن در انجام كارهای منزل را فراموش نكنید و بدانید همان مقدار كه شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از كارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است

    12– امتیازات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … فامیل خود را در صورتی كه باهمسر شما فاصله اجتماعی و طبقاتی دارند مطرح نكنید.
    13– كارهای همسر خود، هرچند كوچك را تحسین كنید. تمجید و ستایش زن به علت روح لطیف و مهربانی كه دارد كلید كامیابی در زندگی زناشویی است.
    14– در قبال همسر خود، در امور مختلف قدرت نمایی نكنید.
    15– زحمات و هزینه‎هایی را كه برای پذیرایی خویشاوندان همسر خود صرف می‎كنید ، هیچ گاه بر زبان نیاورید.
    16– همسر خود را در خانه محصور و محدود نكنید و وی را از دستیابی به شادی‎ها محروم نسازید.
    17– شادی و خنده های خود را در محل كار خود جا نگذارید و فراموش نكنید كه همسر شما درخانه هم نیازمند شادی و خنده های شماست.
    18– كمك كردن در انجام كارهای منزل را فراموش نكنید و بدانید همان مقدار كه شما در خارج از منزل خسته می شوید ، زن هم درمنزل از كارهای منزل خسته می شود و نیازمند مساعدت و قدردانی است.






    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  9. تشكرها 4


  10. Top | #5

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    خوشحال کردن زنان



    برخی از مردان تصور می کنند که شـسـتن ظروف نـهایت ابراز یک رفتار رمانتیک بشمار میرود. این ایده خـوب است ولی کافی نیست.تمیز و مرتب نمودن محیط بیشتر یک انتظار محسوب میشود تا یک لطف.

    اگر واقعا تصـمیم تـحت تاثیر قـراردادن و خـوشحال نمودن همسر خود را دارید نکات زیر را دنبال کنید و مطمئن باشید نتایج چشمگیری عایدتان خواهد شد.

    دستورالعمل های رومانتیک تهیه نمایید هنگامیکه همسرتان به خانه می آید، یک موضوع ماجراجویانه کوچک برایش محیا کنیـد. در قسمتی از خانه یاداشتی که به او بگوید چه باید بکند، قرار دهید. یاداشت دومـی را در محلی که باید آن کار مورد نظر را انجام دهد، بگذارید و به همین ترتیب.

    توجه داشته باشید که یادداشتها را بصورتی رومانتیک تدارک ببینید تا خودش را بـتـدریج بـرای شـبی خـاطره انگیز و بیاد ماندی آماده نماید. برای مثال به او بگویید در آشپزخانـه یـک لـیـوان چـای گرم بنوشد، سپس دوش بگیرد و یک موسیقی ملایم بگذارد - متـوجـه منظور می شوید؟

    به او بگویید که زیبا است زنها هیچگاه از شنیدن این جمله خسته نمی شوند و حتی زمانیکه انتظار شنیدنش را ندارند، بیشتر لذت می برند. گه گاهی به محل کار همسرتان تلفن زده و این موضوع را به او گوشزد کنید. یـادداشتی حاوی این پیغام در کیـفـش قـرار دهـید تا او در طول روز به آن برخورد کند. همچنین ایـمـیلی بـرایـش بـفرستید و بنویسید که دیگر تحمل دوریش را ندارید. او برای دیدن شما بسیار مشتاق و هیجان زده شده و مـمکن است حتـی محـل کارش را زودتر ترک نماید.

    برایش نامه ای دست نویس بنگارید شاید ایمیل مهمترین ابداع نسـل کنـونی بحساب آید اما چیز مهمی از زندگی را از بین برده است: اسرار و مکتب رومانتیک یک نامه دست نویس. بنابراین آنرا بازسازی نموده و یکی برایش بفرسفید. می تواند یک نامه عاشـقـانـه، داـستانی، اقراری و یا هر آنچه که همسر شما خوشش می آید باشد. فقط آنرا چاپ نکنید.

    او را به یک رستوران ببرید بیاد داشته باشید که این عنصر "غافلگیر نمون" است که باعث بهدف رسیدن میـشـود. بـطور غـیر منتظره به محل کار همسرتان رفته و او را به رستورانی در آن حوالی بـبـریـد. حتی می تـوانید غـذای او را آورده و فـی البداهه به یک پیکنیک کوچک بروید. شما پدیده بـرجسته روز او خواهید شد بخصوص هنگامی که همکارانش می بینند که وی چه مـرد رومانتیکی دارد.

    غذای مورد علاقه اش را برایش بپزید همه بانوان موافقند مـردی که بـا آشـپـزخـانه بـیگانه نباشد واقعا یک مرد کامل است. هر مـردی بـاید بـا پـختن غـذاهای آسـان آشنا بوده و بتواند حداقل یک غذای مشکل را طبخ کنـد. روش پـختـن غذای مورد علاقه او را یاد گرفته و خـود را در دریـای مـحـبـت وی غـرق شده ببینید.

    او را به یک قرار ملاقات "رسمی" دعوت کنید بعد از زمان طولانی با هم بودن، زوجین تمایل به کندی و از دست دادن هیجانات مفـرط روزهای اولیه زندگی پیدا می کنند. این چیزی است که اغلب زنان تاسف آنرا میخورنـد. بـنـابـراین آن هیجـانات از دست رفته را بازیابی نموده و او را برای یک ملاقات زیـبـا دعوت نمایید. بهتر است او را به مکانی با کلاس و مجلل که مستلزم پوشیدن لبـاس رسـمـی مـی بـاشد ببرید ( می دانید که زنان عاشق شیک لباس پوشیدن هستند ) برای اینـکه به کار خود واقعا رسمیت بخشید، از او از طریق یک نامه یا ایمیل دعوت بعمل آورید.

    برایش هدیه ای بعنوان یادگاری خریداری نمایید یک روز بدون دلیلی خاص هدیه ای منـاسـب کوچکی به او بدهید. البته منظور یک خرس عروسکی و یا دیگر هدایای غیـرقابل تخیل مـوجود نیست. بـه او چیزی بدهـید که برایش ارزش و مـعـنـی داشـتـه باشد. اگر چیزی که وی به آن احتـیـاج داشـته ولی تا به حال از گفتنش بشما اجتناب کرده را برایش خریداری کنید، نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.


    یک شاخه گل به او بدهید مـنـتظر رسیدن روز ولنتاین یا تولدش نباشید. همین امــروز به همسرتان یک شاخه گـل بـدهـید تا احساسات او را بر انگیخته و محیط اطرافش را مزیـن نـمایـیـد. ابـتـکار داشـتـه بـاشـید و گـلی بـه او بـدهید که قبلا نداده باشید مانند یک تک شاخه رز یا ارکیده. تـحت هیـچ شـرایـطی نـبـاید گیاهانی مانـنـد کـاکتوس را به او داده و ایـن طور وانـمو کـنـید که نشانه عشق و رمز و راز میباشند.

    وقتی همسرتان بعد از روزی سخت و خسته کننده از سرکار به خانه بازگشت به نزد او رفته و با مهربانی با او سخن گفته و رفتار نمایید. سعی کنید با خوش رویی و خوش خلقی خستگی و استرس روزانه را از تن وی بیرون نمایید.

    در انتها این نکته را بیاد داشته باشید آنچـیزی کـه همسرتان از روی علاقه واقعی بخاطر می سپارد، اعمال کوچک و جزئی شما می بـاشـد. چـیـزهـای کـوچـکی مـانند تهیه یک کاریکاتـور از هـر دوی شـما و یـا ترجـیح دادن وی بجای تماشای برنامه نود دوشنبه شبها!!!




    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .





  11. Top | #6

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پیش فرض پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    تشکر مجدد از پست سودمند سرکار عالی اما باید خدمتتان عرض کنم ظاهرا اين افکار آنار شیستی است . من پستی را به عنوان آشنایی با مکتب آنارشیسم ارسال کردم و در قسمت آنارشیسم فردگرایانه میتوانید دقت کنید و تشابه اين نظرات را در مطالب آن بیابید.
    ویرایش توسط فاطمی*خادمه یوسف زهرا(س)* : 09-11-2010 در ساعت 21:35

  12. تشكرها 4

    نرگس منتظر (06-02-2011)

  13. Top | #7

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    راههایی برای شاد کردن زن ها


    اگر به خاطر داشته باشید در مقاله محبوب شدن برای شوهر به نکاتی اشاره کردیم که زنان برای کسب رضایت همسرشان باید به آنها توجه می کردند در ادامه یادداشت قبلی، این مقاله را به شما کاربران عزیز ارایه می دهیم و در آن به نکاتی اشاره خواهیم کرد که همواره باید مورد توجه مردان قرار بگیرد.
    شاید بتوان گفت یکی از رازهای دنیا، دانستن آن است که خانم ها چه می خواهند؟ یکی از دلایل این موضوع، تفاوت خواسته های آنهاست که علت آن نیز متفاوت بودن خانم ها با یکدیگر است. آنچه در این مقاله به آن اشاره می شود جنبه های مشترک بین نیازمندی های خانم هاست و خطاب جملات زیر مردان هستند.


    متعهد و با وفا باشید
    مهمترین ویژگی که زنان در جستجوی آن در وجود همسر خود هستند وفاداری است. چنانچه مردی رویه ای غیر از وفاداری نسبت به همسرش داشته باشد دیر یا زود همسر خود را از دست خواهد داد. در واقع کسی که به بی وفایی بیندیشد هیچ جایگاهی در میان زنان نخواهد داشت.

    مردانی که ظاهری نامناسب، ژولیده و نامرتب دارند نمی توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند.


    آراسته و مرتب باشید
    مرتب بودن ظاهر هر شخصی می تواند تأثیر بسزایی بر اطرافیان او داشته باشد. مردانی که ظاهری نامناسب، ژولیده و نامرتب دارند نمی توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. همچنین چنین افرادی حتی اگر متاهل باشند بطور مرتب مورد اعتراض همسر، فرزندان و اطرافیان خود خواهند بود. البته منظور از آراسته بودن پوشیدن لباس های خاص، مارک دار و گران قیمت نیست بلکه انتظار میرود شخص مورد نظر به بهداشت و پاکیزگی لباس خود توجه داشته باشد.



    بی توجه یا کم توجه نباشید
    از ویژگی های زنان این است که به طور فطری به دنبال کسب توجه دیگران نسبت به خود هستند.

    بنابراین در شروع یا تداوم زندگی مشترکتان از این نیاز زنان غافل نشوید. اگر از آن دسته افرادی هستید که با دیدن تلویزیون، بازی های رایانه ای یا ویدیویی به کلی از اطرافیان خود غافل می شوید لازم است در این خصوص تجدیدنظر کنید والا در زندگی زناشویی خود با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.


    روابط خانوادگی خود را به درستی مدیریت کنید
    ممکن است شما پیش از ازدواج وابستگی شدیدی به مادر خود داشته اید و در خصوص تمام کارها، برنامه ها و مشکلات خود با ایشان مشورت می کرده اید. پس از ازدواج باید این ارتباط را به گونه ای مدیریت کنید که نه مادر شما و نه همسرتان احساس نکند که تحت کنترل دیگری هستید. هیچ گاه در مسیری حرکت نکنید که منجر به انتخاب میان این دو شوید.



    مرد زندگی باشید نه مرد کار
    هیچ کس دوست ندارد با کسی که تمام همّ و غم او کارش است و به هیچ چیز دیگری توجه نشان نمی دهد در ارتباط باشد. بنابراین اگر می خواهید مورد تایید و علاقه همسرتان باشید حتماً در کنار کارتان یک برنامه ریزی برای گذراندن اوقاتی با همسر و خانواده خود داشته باشید. رفتن به مراکز تفریحی مانند پارک ها و یا مراکز خرید از جمله این برنامه ریزی ها محسوب می شود.



    تک بعدی نباشید
    سعی کنید علاقمندی های متعددی داشته باشید و به همه آنها توجه کافی داشته باشید. این موضوع در جلوگیری از یکنواخت شدن روابط زناشویی حائز اهمیت است. ضمن آنکه چنانچه شما چندین فعالیت جانبی مورد علاقه مختلف داشت باشید به خوبی و آسودگی می توانید با تمام اعضای خانواده تان (علیرغم شرایط سنی و جنسیتی متفاوت) به توافق برسید.

    هیچ گاه در مسیری حرکت نکنید که مجبور به انتخاب میان مادر یا همسرتان شوید.


    گوش دادن را یاد بگیرید
    هیچ گاه از صحبت کردن همسرتان خسته نشوید بلکه سعی کنید او را به صحبت کردن تشویق نمائید. بهترین راه برای کسب آگاهی بیشتر درخصوص همسرتان، گوش دادن به حرف های اوست. زیرا در این گفتگو می توانید به چیزهایی که برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است آگاهی پیدا کنید و با برآورده کردن آنها رضایت ایشان و سلامت زندگی زناشویی تان را تضمین کنید. بنابراین شنونده خوبی باشید و به هیچ وجه اثرات بی توجهی یا کم حوصلگی را از خود بروز ندهید.



    حامی همسرتان باشید
    از جمله نیازهایی که زنان در زندگی زناشویی دارند احساس حمایت و پشتیبانی از طرف شوهرشان است. این حمایت گاهی اوقات جنبه های عملی و عینی ندارد و تنها کافی است از نظر روحی – روانی وجود چنین حامی را احساس کنند بنابراین هیچ گاه از انجام این وظیفه طفره نروید. گاهی اوقات یک حرف یا شوخی نابجا سبب می شود همسر شما این احساس حمایت را از دست بدهد در این صورت به یقین بدانید که اعتماد ایشان نسبت به شما جریحه دار خواهد شد و در صورت تداوم، این اعتماد به کلی از بین خواهد رفت.



    صادق باشید
    هیچ گاه سعی نکنید همسرتان را فریب دهید و یا برایش نقش بازی کنید. اجازه ندهید صداقت شما در نزد همسرتان مورد تردید واقع شود که در این صورت زندگی مشترک تان به یک کابوس تلخ تبدیل خواهد شد و حتی ممکن است تبعات اجتناب ناپذیری مانند طلاق را به دنبال داشته باشد.







    منبع : کتاب خانواده ي متعادل

    گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  14. تشكرها 3


  15. Top | #8

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    فوت و فن هاي زن داري


    مردان اگر مي خواهند محبوب همسرشان شوند و فضايي سرشار از انس و معنويت و صميميت داشته باشند ، به توصيه هاي زير توجه کنند:


    1. نسبت به همسر خود ، نگرشي مطلوب و متعالي داشته باشيد و او را امانت الهي بدانيد و در حفظ و نگهداري اين وديعه الهي تلاش کنيد.


    2. به همسر خود احترام کنيد و با وي محترمانه صحبت کنيد و در ارتباط با او از عواطف سرشار و محبّت بسيار دريغ نورزيد.


    3. حقوق متقابل خود و همسر خود را بشناسيد و در ايفاي حقوق وي تلاش نمائيد.


    4. باور کنيد که پدر و مادر کانون منظومه خانوادگي هستند که تشعشعات عاطفي خود را در محيط خانواده مي پراکنند و حيات عاطفي را رونق مي بخشند.


    5. باور کنيد که پدران و مادران پايه گذاران شخصيت فرزندان و معماران خوشبختي آنان هستند بنابر اين در تقويت روابط خود هر چه بيشتر تلاش کنيد.


    6. همسر خود را فردي با ارزش و برخوردار از کرامت انساني بدانيد.
    در زندگي خانوادگي به برنامه ريزي معتقد شويد و باور کنيد که با داشتن برنامه و التزام به اجراي آن ها مي توانيد مشکلات زندگي خود را کاهش دهيد و از قواي حياتي خود و ساير اعضاي خانواده به خوبي استفاده نماييد.


    7. همسر خود را فردي مستعد کمال، پيشرفت و تحول بپنداريد.


    8. به پيشرفت و ترقي و رشد شخصيت همسر خود علاقمند باشيد و زمينه را براي تحقق اين امر فراهم نمائيد و از اين طريق کانون خانواده را از زوال و فرسايش تدريجي مصون سازيد و عرصه زندگي را براي نوآوري ها بگشاييد.


    9. زمينه را براي پرورش احساسات مثبت و عواطف سازنده نسبت به همسر خود فراهم سازيد و از داد و ستد عاطفي به سه شيوه قلبي، کلامي و عملي استفاده کنيد و لذا به همسر و شريک زندگي خود ابراز محبّت کنيد همسر خود را قلباً دوست بداريد و با زبان اين امر را ثابت نماييد.


    10. محبّت خود را به همسرتان به صورت عملي نيز نشان دهيد و لذا سعي نمائيد در روز تولد او، يا روز ازدواج او و يا مناسبت هاي ديگر به او هديه دهيد و از اين طريق محبّت خود را ابراز نمائيد.


    11. سعي کنيد فهرستي از قابليت ها، صفات مثبت همسر خود را در نظر بگيريد و به موارد مثبت وجود و شخصيت او کاملاً توجه کنيد و در مناسبات با او به اين قابليت ها اشاره نمائيد و از صفات برجسته و مثبت او تعريف کنيد و از اين طريق فضاي خانواده و گفتگو را به فضايي گرم و صميمي و آکنده از روحيه مثبت تبديل نمائيد.


    12. به جنبه هاي مشترک فکري و روحي خود و همسرتان توجه کنيد و سعي کنيد، خصايص مثبت، سازنده هر دو به تدريج بيشتر شود و از طريق خودآگاهي و خودسنجي به خودسازي برسيد و صفات برجسته انساني را در وجود خود و همسرتان تقويت نمائيد.


    13. سعي کنيد با همسرتان تفاهم داشته و رابطه حسنه داشته باشيد. اين تفاهم مي تواند در حضور ديگران و يا در فضاي خلوت زندگي صورت پذيرد. اين امر مستلزم بهره گيري از «هنر خوب شنيدن و خوب گوش دادن است». لذا سعي کنيد در هنگام گفتگوي با همسرتان، به دقت به گفتار او توجه کنيد و اجازه دهيد که مطالب خود را کاملاً بيان کند.
    هنگامي که عصباني هستيد، اين گفتار امام علي ـ عليه السلام ـ را مدّ نظر قرار داده و اجرا کنيد:
    «به هنگام خشم؛ نه تنبيه، نه دستور و نه تصميم»

    14. باور کنيد که همسرتان انساني است منحصر به فرد و واجد ويژگي هاي شخصيتي مثبت و منفي. لذا از مقايسه او با ديگران به شدت بپرهيزيد. سعي کنيد او را با گذشته اش مقايسه کنيد و تغييرات رفتاري و پيشرفت فکري و اخلاقي وي را تحسين نمائيد.



    15. سعي کنيد حالات و روحيات همسر خود را بشناسيد و فهرستي از آرزوها و علائق وي تهيه کنيد و از انتظارات او آگاه شويد. سپس به تأمين خواسته ها و علايق منطقي و اصولي وي خود را ملزم نمائيد.


    16. سعي کنيد حريم يکديگر را مراعات کنيد و از جرّ و بحث با هم خودداري کنيد و مطالب بيجا را با سکوت خود و يا ارائه پيشنهاد مناسب به گفتگوهاي سازنده و ثمربخش تبديل کنيد.


    17. باور کنيد که هر کلمه و گفتار شما، در بردارنده بار عاطفي و رواني است که بر وجود شنونده تأثير مثبت و منفي دارد لذا سعي کنيد از زبان گرم، نرم، ملايم، توأم با احترام و محبّت استفاده کنيد و کلمات «بفرمائيد، بنشين و ....» سه پيام است که هر کدام اثري خاص در ارتباط با ديگران دارند. کوشش کنيد از کلمات موهن، ملالت آور، تحريک آميز، هرگز استفاده نکنيد.


    18. سعي کنيد براي نيل به تفاهم و مناسبات بيشتر با همسرتان از صداقت و راستي استفاده کنيد. باور کنيد که رمز خوشبختي و توفيق بسياري از خانواده ها، صادقانه بودن آنها و بهره گيري از اين صفت برجسته انساني بوده است.


    19. به مديريت کانون خانواده اهميت دهيد و سعي کنيد در تصميم گيري و هدايت زندگي از هماهنگي لازم برخوردار شويد و حدود وظايف هر يک از اعضاي خانواده را مشخص نمائيد.


    20. سعي کنيد خود را برتر و بالاتر از همسرتان احساس نکنيد و او را شريک زندگي بدانيد و به اين نکته توجه کنيد که درجات تحصيلي، موقعيت اجتماعي، وضعيت سني، امکانات مالي شما، بايد بر ميزان فروتني و خضوعتان بيفزايد، بخصوص زماني که در پيشرفت هاي تحصيلي و موفقيت هاي مادي شما همسرتان نقش اساسي داشته است.
    براي نگهداري حريم خانوادگي و روابط صحيح انساني و تقويت امنيت و تفاهم در زندگي سعي کنيد اسرار و راز هاي دروني خانواده را نزد ديگران بازگو مکنيد و از اين طريق اعتماد همسرتان را به خود جلب کنيد.



    21. براي بقاء، تداوم و تعالي خانواده و دست يابي به کاخ سعادت زندگي، مصلحت زندگي را بر منفعت شخصي ترجيح دهيد و سعي کنيد خواسته هاي فردي خود را در راه تحقق اهداف زندگي و زناشوئي ناديده بگيريد و هر جا که مصلحت بزرگتري مطرح است انعطاف پذيري بيشتري نشان دهيد.


    22. از لجاجت و رقابت ناسالم با همسرتان جداً پرهيز کنيد. و جاي آن را به يکدلي، يکرنگي، صميميت و رفاقت بدهيد. باور کنيد يکي از مهمترين عوامل تزلزل در بناي خانواده و آغاز نابساماني و مشکلات خانوادگي، لجبازي دو همسر با هم و عدم پذيرش يکديگر مي باشد. سعي کنيد همسرتان را آنگونه که هست بپذيريد و روابط خود را بر پايه دوستي و محبّت تنظيم کنيد.


    23. سعي کنيد در صدد تملک کامل همسرتان نباشيد و از مرز تعادل خارج نشويد.


    24. به اصل تفاوت هاي فردي معتقد باشيد و باور کنيد که زن و شوهر دو موجودند که از نظر هوش و استعداد و علايق و خصايص جسماني و اخلاقي تفاوت هايي دارند. سعي کنيد حداکثر توافق بين خصايص شما و همسرتان به تدريج برقرار گردد و وجود يکديگر را مکمّل و متمم هم بدانيد و به تکامل هم کمک کنيد.


    25. هميشه به همسرتان متذکر شويد که کار او به ويژه در خانه براي شما با ارزش است لذا سعي کنيد کار مرد و زن خانه را کم ارزش و کار بيرون از خانه را با ارزش تلقي نکنيد. اين امر در تقويت روحيه و مباني خانواده تأثير زيادي دارد.

    26. به اصل مشارکت در زندگي خانوادگي معتقد باشيد و سعي کنيد تمام کارها را تنها خودتان انجام ندهيد بلکه از همسرتان و فرزندان خود کمک بگيريد. باور کنيد که در ازدواج و تشکيل خانواده مرد و زن عالي ترين سرمايه هاي وجود خود يعني روح و قلب و عواطف و آرزوها و احساسات و امکانات خود را به مشارکت گذاشته و با قبول همفکري، همياري، مددکاري و تعهدات گوناگون، بهترين جلوه مشارکت را ارائه کرده اند. به اين نکته اهميت دهيد که امروزه مدير موفق مديري است که به قابليت ها و قدرت هاي اعضاي خانواده خود بهاي لازم داده و شرايط را براي بروز و ظهور اين توانمندي هاي خدادادي مساعد مي نمايد. لذا با مشارکت با هم فضاي خانه را به فضايي بالنده و ثمربخش مبدل سازيد.



    27. اگر به دليل کار زياد و تعهدات بيرون از منزل قادر نيستيد، عملاً به همسرتان کمک کنيد، علاقه خود را به کمک و همکاري با او ابراز نمائيد و از حمايت خود، وي را مطمئن سازيد.


    28. در مديريت خود از مرد سالاري و زن سالاري خودداري کنيد و براي داشتن يک خانواده متعادل از حق سالاري پيروي کنيد و به گفتار امام باقر ـ عليه السلام ـ که مي فرمايد: «حق را بگوييد، گرچه بر عليه خودتان باشد» کاملاً توجه نمائيد. در مديريت خانه، مرد يا زن هيچکدام نبايد نظرات و سليقه هاي خود را بر ديگري تحميل نمايند و لذا بايد کلام حق و منطق صحيح را چه از جانب مرد و چه از جانب زن باشد بپذيريد.


    29. براي تعادل در زندگي و کاميابي هر چه بيشتر، از خوش خلقي و گشاده رويي و چهره اي پر نشاط استفاده کنيد و کوشش کنيد که با شيوه هاي گوناگون گرد و غبار افسردگي را از چهره همسرتان بزداييد. هرگز اجازه ندهيد افکار مأيوس کننده و منفي بر وجود اعضاي خانواده شما سايه افکند و ريشه هاي شادکامي و شادابي شما را ازبين ببرد.






    منبع : کتاب خانواده ي متعادل

    گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی
    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  16. تشكرها 2


  17. Top | #9

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    چرا آقایان اشتباهات خود را قبول نمیکنن ! ! !



    مردان از قبول بسياري از رفتارهاي خود گاهي سر باز مي‌زنند و حتي تعبير و تفسير اين‌گونه برخوردها و بازتاب‌ها در مقابل همسرانشان، اندكي برايشان سخت و دشوار جلوه‌گر مي‌شود!
    حال چطور مي‌توان مردان را مجاب ساخت تا بپذيرند آنچه را كه نمي‌دانند و يا نمي‌خواهند كه بدانند، و اين مقوله‌اي است كه هميشه ذهن همسران اين مردها را به خود معطوف داشته است.


    يقينا پذيرفتن برخي رفتارهاي غيراصولي و غيرعلمي مردان، مي‌تواند به آنان در جهت داشتن يك رابطه زناشويي زيباتر كمك نمايد. اما يكي از پرسش‌هايي كه مي‌تواند در اين راستا مطرح شود، اين است كه چرا مردها از اشتباه كردن بيزار و گريزانند؟
    براي اين‌كه پي ببريم چرا مردان از اشتباه كردن بيزار و گريزانند بايد به يك واقعيت مهم و اساسي اشاره كنيم و آن اين است كه وقتي مردي اشتباهي را مرتكب مي‌شود، احساس گناه مي‌كند، زيرا پي مي‌برد كه نتوانسته، آن طور كه بايد، كارش را به خوبي و درستي به انجام برساند.
    اما آنچه در اين بين مهم است اين‌كه گفتن واژه متاسفم يا ببخشيد يا پوزش مي‌خواهم، براي اين مردان بسيار سخت و دشوار است! به عبارت ديگر، عنوان كردن متاسفم به معناي پذيرفتن اشتباه و پذيرفتن اشتباه به معناي شكست آنان تلقي مي‌شود! اين نگرشي است كه مردان براي خود در ذهن خويش خلق ساخته‌اند.



    حل مشکل

    براي حل اين مشكل زنان بايد كاملا دقت كنند كه هنگام گفتگو درباره مشكلات و مسائل «احساس اشتباه را در مردان» به وجود نياورند.
    بايد به اين نكته توجه كنيد كه مردان از اين‌كه مورد سرزنش و انتقاد قرار بگيرند، بيزارند.
    مرد به زني نياز دارد كه اشتباهاتش را به روي او نياورد! چنين زني او را ياري و كمك مي‌كند و مرد متوجه مي‌شود كه جايگاه ويژه‌اي در نزد همسرش دارد، زن مي‌خواهد مرد مورد علاقه‌اش در انجام برخي كارها كمكش كند، اما تصور مرد بر اين است كه شايد من توانايي انجام چنين كاري را ندارم!
    مرد اشتباهات خود را نخواهد پذيرفت، چون فكر مي‌كند با پذيرفتن و قبول كردن اشتباه خود، همسرش ديگر او را دوست نخواهد داشت.
    اما واقعيت امر اين است كه زن، مردي را بيشتر دوست دارد كه اشتباهاتش را مي‌پذيرد و به آنها پي مي‌برد.


    يكي ديگر از پرسش‌هايي كه معمولا براي خانم‌ها مطرح مي‌شود، اين است كه

    چرا مردها از نصيحت بيزارند؟
    براي رسيدن به پاسخي معقول و منطقي در اين مقوله به ادامه بحث توجه كنيد.
    اساسا مرد نياز دارد احساس كند كه از عهده حل گرفتاري‌ها و مشكلاتش برمي‌آيد. براي مرد بحث درباره مشكل فردي با ديگران به معناي تحميل باري بر دوش آنهاست! او حتي بهترين دوستش را با طرح مشكل خود به دردسر نمي‌اندازد، مگر اين‌كه فكر كند، دوستش راه حل بهتري دارد.



    توصيه مهم به خانم‌ها
    هرگز تا زماني كه مرد (شوهرتان) تقاضا نكرده، او را نصيحت نكنيد. به او بگوييد كه به توانايي او در حل مسائل و مشكلاتش اطمينان كامل داريد!
    وقتي زن تلاش مي‌كند تا مرد را وادار به صحبت درباره احساس يا مشكلش كند، يقينا مقاومت از جانب مرد دو دليل مي‌تواند داشته باشد:
    1-مردچنین برخوردی را از سوی همسرش انتقاد و سرزنش برای خود تلقی میکند .

    2-مرد تصور میکندکه زنش او را فردی ناتوان شمرده و میخواهد راه حل بهتری به او ارئه نمیاد .



    در واقع هدف زن، كمك به مرد براي رسيدن به احساسي بهتر مي‌باشد. براي زن نصيحت كردن، نوعي ايجاد اعتماد و اطمينان در رابطه زناشويي است و به عنوان نشانه‌اي از ضعف و سستي مرد تلقي نمي‌شود.
    بنابراين با توجه به آنچه گفته شد بايد مردان اندكي در رفتارها و كردارهايشان، تامل و بازبيني نمايند.
    بدون شك همه زنان دوست دارند كه رابطه خوب و خوشايندي با مردان خود خلق كنند و بتوانند از آن لذت ببرند، نه اين‌كه خواستار پيدايش يك رابطه نامعقول و آزاردهنده باشند.

    و كلام آخر اين‌كه:
    اگر مردان در تنهايي خويش اندكي به عملكرد رفتاري خود، نگاهي بيندازند، پي خواهند برد كه آنچه همسرانشان از آنان مي‌خواهند دليل بر اين نيست كه آنان دچار ايراد و يا اشكالي هستند. آگاهي داشتن و دانستن يك واقعيت در زندگي زناشويي براي مردان بايد آنان را به اين مرحله برساند كه تداوم و ماندگاري يك رابطه زناشويي پايدار در كنار يكديگر شكل خواهد گرفت و زن و مرد به عنوان يك زوج در سايه‌سار عشق، همدلي، محبت، وفاداري و صداقت به دور از هرگونه حسادت و انتقاد، خواهند توانست روزهايي سرشار از شادكامي و صميميت را با هم سپري سازند و خاطرات خوب با هم بودن در افكار و زندگيشان نقش ببندد و جاويدان بماند.



    «زندگي يعني: يك سار پريد»،
    «زندگي يعني: عاشقانه‌هاي آدمي در جويبار هستي!»،
    «زندگي يعني: تقسيم دل‌تنگي‌هاي هميشه و هنوز با هم و براي هم».







    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  18. تشكرها 2

    نرگس منتظر (06-02-2011)

  19. Top | #10

    عنوان کاربر
    مدیر ارشد انجمن
    تاریخ عضویت
    January 1970
    شماره عضویت
    796
    نوشته
    18,892
    تشکر
    3,977
    مورد تشکر
    5,853 در 2,376
    وبلاگ
    85
    دریافت
    0
    آپلود
    0

    پاسخ : آقایون حاضر در سایت لطفا بخوانید . . .

    خانه داری:مردان را شاد میکند



    مردانی که زمان بیش‌تری را به انجام کارهای خانه می‌پردازند شادترند، استرس کم‌تری دارند و کم‌تر به افسردگی دچار می‌شوند.
    به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین دانشمندان با انجام مطالعات گسترده‌ای متوجه شدند زمانی که پدرها زمانی را صرف انجام کارهای خانه می‌کنند و وقت بیش‌تری را با همسر و فرزندان خود سپری می‌کنند شادترند و از زندگی رضایت بیش‌تری دارند.
    محققان متوجه شدند بهترین روش برای کاهش استرس یک پدر این است که بخشی از کارهای خانه را به عهده بگیرد و در این مورد با همسرش همکاری کند. کارهای ساده‌ای مانند اتو کشیدن لباس‌ها، درست کردن صبحانه و کمک به کودکان در انجام تکالیف مدرسه همه می‌توانند تاثیر شگرفی روی روحیه مردان داشته باشد.
    محققان امیدوارند این تحقیقات که از آن‌ به عنوان "تعادل کار و زندگی" یاد می‌شود بتواند کارفرمایان را متقاعد کنند تا سیاست‌های خود را در محیط کار تغییر دهند. به این ترتیب شاید مردان فرصت بیش‌تری داشته باشند تا بتوانند تعادل بین کار و زندگی را برقرار کنند و زمان بیش‌تری را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنند.
    دکتر کارولین گاترل از مدرسه مدیریت دانشگاه لانکاستر که به مدت 2 سال در یک سازمان خیریه در حال تحقیقات در مورد خانواده‌های شاغل بوده است در این باره گفت: خانواده‌ها در طول چند دهه گذشته تغییرات زیادی داشته‌اند. نه تنها به این دلیل که امروزه مادران بسیار بیش‌تر از گذشته در فعالیت‌های خارج از خانه شرکت می‌کنند و در درصد زیادی از خانواده‌ها هم پدر و هم مادر هم زمان مشغول به کار هستند، بلکه اکنون دوره‌ای است که والدین ارتباط زیادی با فرزندان خود ندارند.
    گاترل و تیم همراهش تحقیقاتی را روی بیش از هزار و 100 پدر انجام دادند تا متوجه شوند در دنیای امروز آن‌ها چگونه مسوولیت‌های زندگی و خانه خود را ترکیب می‌کنند. یافته‌های آن‌ها نشان داد درصد زیادی از پدرها خواهان داشتن زمان بیش‌تر برای سپری کردن با اعضای خانواده خود هستند. تقریبا 82 درصد از پدرها عنوان کردند زمان کافی برای گذراندن با اعضای خانواده خود ندارند.
    هم‌چنین مطالعات نشان می‌دهد نگاه اجتماعی در مورد نگهداری از کودکان به طور بنیادی در حال تغییر کردند است. جالب این جاست که امروزه تعداد مردانی که معتقدند نگهداری از فرزندان فقط وظیفه مادر است کم‌تر از زنان است. بسیاری از خانواده‌ها با این حقیقت کنار آمده‌اند که مسوولیت نگهداری از فرزندان هم به عهده پدر و هم به عهده مادر است.
    این موضوع نشان می‌دهد خانواده‌ها به سرعت در حال تغییر پیدا کردن هستند، اما مشکل این جاست که بسیاری از کارفرماها هنوز نمی‌خواهند این موضوع را باور کنند و در مقابل آن مقاومت می‌کنند.
    این موضوع باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شده است. از یک سو بسیاری از زنان بعد از آن‌که صاحب فرزند می‌شوند از سوی کارفرمای خود طرد می‌شوند، چرا که این اعتقاد وجود دارد با اضافه شدن فرزندان به یک خانواده، مادر تعهد خود را نسبت کار از دست می‌دهند. اما از سوی دیگر فشارها روی پدر خانواده برای گذاشتن زمان بیش‌تر با اعضای خانواده افزایش پیدا می‌کند، این در حالی است که کارفرماها زمان بیش‌تری را به به این پدران اختصاص نمی‌دهند. به همین دلیل است که عدم تعادل بین کار و زندگی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات خانواده‌ها در قرن 21 است.
    از سوی دیگر مطالعات نشان می‌دهد امروزه مردان بسیار مضطرب و نگران هستند و فشارهای کاری و اقتصادی از مهم‌ترین دلایل این استرس است. اما نکته جالب این جاست که مردانی که بیش‌تر در فعالیت‌های خانه شرکت می‌کنند و بیش‌تر به همسر خود کمک می‌کنند کم‌تر دچار استرس و نگرانی هستند. میزان شادی و رضایت از زندگی در میان مردان فعال در خانه بسیار کم‌تر است.
    تحقیقات نشان می‌دهد پدران صاحب یک یا سه فرزند بیش‌تر از پدران دارای دو فرزند مضطرب هستند. دلیل این موضوع آن است که افرادی که تازه پدر شده‌اند هنوز آمادگی کافی برای پذیرش مسوولیت‌های جدید پیدا نکرده‌اند. با آمدن فرزند دوم پدران آمادگی پذیرش مسوولیت‌های جدید را پیدا کرده‌اند و به این ترتیب چندان دچار نگرانی نمی‌شوند. اما زمانی که فرزند سوم پا به محیط خانواده می‌گذارد، نگرانی‌های اقتصادی و کافی نبودن درآمد باعث افزایش استرس‌ها می‌شود.






    salamatnews.ir
    امضاء



    رفتن دلیل نبودن نیست


    من در جستجوی قطعه ای از آسمان پهناور هستم

    که از تراکم اندیشه های پَست، تهی باشد .




  20. تشكرها 3

    نوای عشق (02-04-2011), نرگس منتظر (06-02-2011)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
© تمامی حقوق از جمله طراحی قالب برای سایت آیه های انتظار محفوظ می باشد © طراحی و ویرایش Masoomi